View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du kan fint bestille deg et kort fra neteller, moneybookers og paypal enkelte steder som du kan bruke i butikken.
Vis hele sitatet...
Det har ingen ting med saken å gjøre. Du kan også fint bestille deg et kort som du fyller opp med bitcoin som du kan bruke i butikken.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jo. Når du får lønn fra jobben din så er man ganske så sikker på at de ikke kommer fra kriminell virksomhet.
Vis hele sitatet...
Var ikke det jeg snakket om. Hvis du kjøper noe i cash eller får tilbake cash har du ingen annelse om hvor pengene stammer fra. Om det så måtte være voldtektsmenn, overgripere, tyver, hvitvaskere eller mordere.

Egold ble stengt da det så og si utelukkende ble brukt til kriminell virksomhet
Vis hele sitatet...
Når hvem som helst kan defineres som kriminell er det en tynn grunn til å stenge en virksomhet. Stort sett foregikk det legitime handler i e-gold og eieren var i samarbeid med myndighet for å stoppe de ordentlige kriminelle, at enkelte misbrukte systemet er ikke grunn til å stenge det. Slike felles avstraffelser fører sjeldent noe godt med seg, unntatt i dette tilfellet der noen valgte å lage bitcoin som en løsning på problemet.

men personer med ekte kontoer kunne sende inn identifikasjonspapirer og få pengene de hadde på kontoen.
Vis hele sitatet...
Ja, ca 4-5 år etter at e-gold ble stengt kan man få tilbake noen smuler hvis man sender inn en masse dokumenter, var ikke det jeg sa ja til da jeg meldte meg inn hos e-gold.

Sitat av etse Vis innlegg
poenget mitt er bare at det i tråden virker som du forguder hele tjenesten.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forguder bitcoin. So?

Sitat av etse Vis innlegg
Og fremstiller det nesten som det skulle være den neste verdensøkonomien til tider.
Vis hele sitatet...
Potensialet ER der, vi ER ikke der.

Sitat av etse Vis innlegg
Jeg legger frem mitt synspunkt som er at det rett og slett er for tungvindt og man tjener ingenting på det.
Vis hele sitatet...
Ja, det har vi hørt.

Sitat av etse Vis innlegg
Poenget mitt er at dette mest sansynlig er, og kommer til å forbli en form for nisje for folk som enten bruker det av idealistiske årsaker - eller folk som driver med lyssky virksomhet.
Vis hele sitatet...
Ok, fint, da vet vi hva poenget ditt er.

Sitat av etse Vis innlegg
Og om tjenesten noen gang skal bli populær blandt folk flest må den forenkles så mye at den mest sansynlig tar i bruk mye 3. parter som kommer til å fungere som en form for sentralisering. (Gjennom f.eks. BitCoin banker)
Vis hele sitatet...
Hva er galt med det? Så lenge man kan flytte bitcoins fra en sentral tjeneste og ut i sin egen wallet vil det ikke være noe stort problem.

Sitat av etse Vis innlegg
Og argumentene mine var ikke ment som hvorfor jeg ikke vil bruke det (selv om det også er sant), men mer generelt - hvorfor samfunnet og folk flest ikke kommer til å ta det i bruk på daglig basis.
Vis hele sitatet...
Vet du, eller er det noe du tror?

Sitat av etse Vis innlegg
Men jeg skulle likt å se hvordan folk hadde tenkt å få til overgangen fra at folk betaler med kort (både på butikken og på internett) til at de i stede tar i bruk BitCoins.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fungerte overgangen fra cash til kort?

Sitat av etse Vis innlegg
Eneste løsningen jeg ser for meg er en 3. parts tjeneste hvor man betaler i NOK og 3. parten vil veksle de om til BitCoin før de sender de til mottakeren (selgeren). (Noe lignende PayPal er for andre valuttaer). Men da mister man jo veldig mye av det andre folk ser på som godene med BitCoins.
Vis hele sitatet...
Feil. Man kan videresende bitcoins til en bitcoin adresse uten sentral styring.