View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Du trenger ikke gjenta deg selv, les heller min forrige post på nytt. Vi har fått med oss at bitcoin er helt ubrukelig for deg, merkelig hvor engasjert du er i denne topicen gitt det synspunktet, jeg anbefaler å heller bruke tiden på noe du ser nytteverdien av i stedet for å legge ut om hvor unyttig det er for deg. Alle er heldigvis ikke deg.
Vis hele sitatet...
poenget mitt er bare at det i tråden virker som du forguder hele tjenesten. Og fremstiller det nesten som det skulle være den neste verdensøkonomien til tider.

Jeg legger frem mitt synspunkt som er at det rett og slett er for tungvindt og man tjener ingenting på det. (Igjen, enkelte vil hevde man tjener noe på det, men dette er ting folk flest ikke bryr seg om).

Poenget mitt er at dette mest sansynlig er, og kommer til å forbli en form for nisje for folk som enten bruker det av idealistiske årsaker - eller folk som driver med lyssky virksomhet. Og om tjenesten noen gang skal bli populær blandt folk flest må den forenkles så mye at den mest sansynlig tar i bruk mye 3. parter som kommer til å fungere som en form for sentralisering. (Gjennom f.eks. BitCoin banker)

Og argumentene mine var ikke ment som hvorfor jeg ikke vil bruke det (selv om det også er sant), men mer generelt - hvorfor samfunnet og folk flest ikke kommer til å ta det i bruk på daglig basis.

Men jeg skulle likt å se hvordan folk hadde tenkt å få til overgangen fra at folk betaler med kort (både på butikken og på internett) til at de i stede tar i bruk BitCoins.

Eneste løsningen jeg ser for meg er en 3. parts tjeneste hvor man betaler i NOK og 3. parten vil veksle de om til BitCoin før de sender de til mottakeren (selgeren). (Noe lignende PayPal er for andre valuttaer). Men da mister man jo veldig mye av det andre folk ser på som godene med BitCoins. (Kan kanskje kompensere for dette med at folk kan betale direkte i BitCoins også, uten å gå via 3. parten om de ønsker det). Men da stiller jeg meg veldig skeptisk til at industrien vil ta i bruk dette. Men tviler ikke på at enkelte, en liten gruppe, kanskje synes dette er interesant.

Om dere har noen andre gode ideer på hvordan overgangen skulle vært, så hadde det vært interesant å høre.

(Og om du lurer på hvorfor jeg er aktiv i tråden, så er det fordi jeg både synes at BitCoin er interesant på et teknisk grunnlag. Da jeg er veldig glad i nye invasjoner og tekniske løsninger, men også fordi jeg føler det blir hyllet og lovpriset som noe mye mer enn det er.)