View Single Post
Kjører selv Inteno X5668 med fast-ip på alle PCer. Fungerer glimrende. Har kjørt VPN fra skole et par ganger uten noen særlige problemer, men jeg hadde etter råd fra en kompis konfigurert NAT i Intenoen først. Har dessverre ikke mulighet til å teste dette uten NAT-konfigurasjonen på akkurat nå.

Når jeg åpnet porter i denne routeren gjorde jeg det både under Advanced setup -> NAT -> Virtual servers og Advanced setup -> NAT -> Port triggering.

Har endret leasetime på min til 3600. Var ikke det første alternativet man fant i .conf-filen husker jeg. Men sto et godt stykke lengre ned. Må lete litt for å finne det.

Høres ut som konsulenten du snakket med var en av de nyere. Kundeservice har ikke ansvar for å konfigurere din router så lenge den er på nett og alt fungerer. Nå må du huske at 1.linje i fleste tilfeller ikke er eksperter på slike ting, de er opplært i å hjelpe til med det grunnleggende.

Dersom du ikke klarer å få til denne routeren og ønsker å bytte, så vet jeg at NGT også har Speedtouch 585i, som kan være et lurt alternativ ettersom du allerede har erfaring med Speedtouch. For ADSL-kunder(Ikke 2+) finnes det vel også en Netopia 3357w, men denne har ikke webgrensesnitt, så må konfigureres igjennom telnet.
Sist endret av danielsk; 10. januar 2009 kl. 15:55.