View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Har det virkelig gjort det? Kilde?
Vis hele sitatet...
Du vil ha kilder på at et rykte har versert lenge? Et rykte? Come on. Hva slags kilde skulle det være snakk om? For all del, du kan godt få én kilde for påstanden om at ryktet har versert lenge: Yours truly hørte det første gang i midten av mai 2017. En kollega av meg hadde meldt seg inn i politisk parti og vært med gjengen i lokallaget på nachspiel. Der fikk han historien fortalt, og alle lo av ham som var så naiv og uopplyst at han ikke engang hadde fått med seg den historien der. Det var i alle fall så han påstod da han drev med ryktespredning på jobben dagen etter.

Jeg har ikke nevnt dette tidligere i tråden, av den enkle grunn at rykter ikke er relevant for noe som faens helst, og min kilde er ikke akkurat den mest pålitelig under de beste omstendigheter. Men jeg har definitivt hørt ryktet selv, og jeg fikk det videreformidlet akkurat slik som denslags rykter gjerne spres - som sladder fra irriterende mennesker.

Så, der har du en kilde for påstanden. Bevise den kan jeg selvsagt ikke, og hvor mye vekt du velger å legge på den får bli opp til deg. For alt du vet er jeg bare et nettroll som vil erte deg. Men hvordan i alle dager skulle du klare å finne en troverdig kilde for påstanden om at et rykte har vandret lenge? Det kan du ikke. Det betyr imidlertid ikke at det ikke er sant, og det kan også godt være rimelig - uavhengig av ryktets konkrete innhold, sannhetsgehalt og plausibilitet, så kan nemlig det faktum at et rykte går være høyst troverdig.
Sist endret av Myoxocephalus; 3. februar 2018 kl. 20:33.