View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men, det er jo litt interessant hvordan mantraet i denne saken har vært "Jeg har ikke gjort noe ulovlig", og det skal da gjøre det greit på et vis. Men, Giske gjorde vel heller ingenting ulovlig. Mao. er begge tilfellene grader av brudd mot samfunnets moralske forventninger. Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er verre å forsøke å sjekke opp en 21-åring enn det er å faktisk ha sex med en 16- eller 17-åring.
Vis hele sitatet...
Det handler om rolleforståelse. Folk har ulike roller. Arbeidstaker, ektemann, privatperson, sjef også viare. Giske handla i kraft av formelle roller i Arbeiderpartiet, t.d. statsråd, nestleiar og sentralstyremedlem. Aktiviteten has retta seg mot andre medlemmer i partiet, som ikkje hadde tilsvarande profilert rolle.

Grande handla som privatperson, i ein privat setting. Det er ingenting som tilseier at ho var i ei maktrolle i den situasjonen.

Satt på spissen hadde neppe nokon reagert om Giske og Stolteberg skulle finne på å hoppe til sengs - for dei har relativt jambyrdige roller.