View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, det er poenget! Fordi du har opplevd et par usannsynlige, men fortsatt fullt ut mogelege hendinger så får det deg til å konkludere med at det kan finnast overnaturlege fenomen. Det er ei litt logisk brist i mine auge - eg forstår ikkje kvifor dei hendingane skal sannsynleggjere det overnaturlege.
Vis hele sitatet...
Jo - man forstår at du setter logikken meget høyt, og veldig godt mulig at alle de historiene som kommer på denne tråden har en heeelt logisk og naturlig forklaring..
MEN; det var vel ikke dèt som var poenget til ts. Her vil vi ha historier, så får vi muligens ta diskutere validiteten i disse etterpå..

_____ _______

Når dèt først er sagt - så ønsker jeg bare å nevne det at det er mye den anti-overnaturlige, årsaks-søkende og til dels dømmende -(jeg kunne ha brukt enda flere adjektiver)-vestlige vitenskapen ikke helt klarer å få svar på!
Jeg er ikke imot vitenskapen/vestlig vitenskap, som er metodisk og logisk, den sjølsagt regnes som den beste typen vitenskap EVER, men; særlig her i Norge og et par andre land har vi en sterk tendens til å direkte mokke ned på alt som ikke umiddelbart har en logisk forklaring!

I Usafor å ta ètt eks, så er de mye mer åpne for andre forklaringer enn bare det som kan sees, veies og måles. Bla sjekk Nrk Schrødninger Katts serier om etter-døden og etter-døden-opplevelser..., de fleste fra serien som forsker på det feltet er utafor Norge og vest-Europa