View Single Post
Ble inspirert til å lage denne tråden med utgangspunkt i den andre tråden som nå går ang. personer med påståtte paranormale evner. Tenkte det kunne være moro å lese hva andre har opplevd av hendelser som kan være vanskelige å forklare. Trenger ikke være noe paranormalt over det.

Hendelser i mitt liv som får meg til å tenke at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og vet om :

- Når jeg var rundt 2 år gammel var jeg med min mor på fjøset vi den gangen hadde. Jeg husker det ikke selv, men jeg skal til min mor ha sagt : "Jeg ser mannen, men han er ikke farlig". Hun så ingen mann. Etter vi flyttet der i fra ble vi spurt av lokalbefolkningen om vi hadde merket noe til han som spøkte på gården, ingen som hadde spurt noe om dette mens vi bodde der. Jeg vet det skjedde minst en til hendelse av denne typen, men jeg husker ikke noe av denne.

- En gang jeg gikk på barneskolen (husker ikke nøyaktig alder) så våknet jeg midt på natta og så en helt konkret skygge av en person på døren. Jeg lå nede og det var ingen lys eller annet i nærheten som kunne skapt den skyggen, jeg ble ikke direkte redd men gikk alikevel inn til foreldrene mine og sa ifra. Husker ikke hva de sa, men jeg gikk i hvert fall tilbake på rommet for å legge meg. Da var skyggen borte. Jeg husker hendelsen såpass tydelig at jeg er sikker på at jeg ikke drømte (har aldri hatt problemer med å skille drøm og virkelighet).

De to over kan selvfølgelig være produkter av et barns sinn, men man vet liksom ikke sikkert heller...

Hendelser i voksen alder som på denne fronten har gjort sterkt inntrykk :

- Var i en bilulykke som passasjer for noen år siden. Bilen holdt rundt 100 km/t og traff en fjellvegg der jeg satt, bilen ble fullstendig most der jeg satt; jeg kom allikevel fra det med noen i sammenhengen ubetydelige skrammer. Leger og redningsmannskap som kom til stedet trodde ikke det hadde sittet noen der jeg satt siden det ikke var noen omkomne. Jeg har mest sannsynligvis hatt griseflaks og jeg tror i bunn og grunn ikke det ligger noe overnaturlig bak det, men ut i fra omfanget av ulykken og skadene på bilen så burde jeg vært død... og da er det naturlig for meg å være åpen for tanken på at det kan ligge noe mer bak det.

- I forbindelse med overnevnte ulykke så hadde jeg et lite sykehusopphold. Jeg lå alene på rommet mitt i senga på sykehuset da det kom en liten fugl flyvende inn gjennom en liten sprekk oppe på det ene vinduet. Fuglen fløy og satt seg på kanten av sengen min hvor den ble sittende en liten stund og se på meg, før den fløy like elegant ut av glipen i vinduet som den fløy inn. Fugler flest kræsjer i vinduene, de flyr ikke gjennom små gliper... Det var sikkert bare en smart fugl som visste hva den gjorde, kanskje noen fugletyper har bedre oversikt over slikt enn andre (jeg er ingen fugleekspert)... Men jeg syns allikevel det var en veldig flott og vakker opplevelse som definitivt hadde sin dose mystikk over seg.

Dette er da altså ikke hendelser jeg tror er overnaturlige, men det er personlige hendelser som gjør at jeg er åpen for tanken.

Nå, del dine hendelser/opplevelser! :-)