View Single Post
Regissør:David E. Kelley
Skuespillere: James Spader (Alan Shore), William Shatner (Denny Crane) og mange fler
Sjanger: Komedie, krim, drama
Sesonger: 5 (avsluttet)
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0402711/
Youtube: Søk Boston Legal på youtube, kan inneholde spoilere!

Plot:Unge og fremadstormende Alan Shore (James Spader) og veteranen Denny Crane (William Shatner) leder det mektige og populære advokatfirmaet «Crane Poole & Schmidt» i Boston, der de ansatte møter store utfordringer både privat og på jobb.

Ved hjelp av sin venn og mentor, Denny Crane, utmerker Alan seg raskt som en advokat som vinner sakene andre ikke vil røre, ofte ved hjelp av litt uhederlige og utradisjonelle metoder.

«Boston Legal» er en spin-off av tv-serien «The Practice» og har vunnet en rekke priser. James Spader og William Shatner har vunnet Emmy for sine roller som henholdsvis Alan Shore og Denny Crane. Shatner har også fått en Golden Globe-pris for sin rolle. Kilde: tv2underholdning.no


Egen mening:Etter ett langt semester på skolen var jeg endelig klar for en deilig og fortjent juleferie. Gutta jeg går i klassen med hadde hele semesteret maset om at jeg skulle ta en titt på Boston Legal men jeg dyttet det hele tiden fremover for og ta meg tid til skolen. Da ferien endelig kom fikk jeg virkelig satt meg ned med fem herlige sesonger Boston Legal. Jeg er faktisk ikke ferdig enda og det sier kanskje litt om hvor mye jeg liker denne serien. Det skal sies at jeg personlig syntes sesong starter litt svakt på humorsiden men i sesong to knaker det virkelig til. Alan Shore og Denny Crane er to karer du virkelig blir glad i. Dette er to advokater med mye penger og makt som er glad i en drink og en sigar og selvfølgelig det alle karer er glade i, nemmelig kvinner. Vi følger hele tiden disse to mennene og personene rundt dem i advokatmiljøet og personer de ellers møter via jobben.

Jeg syntes denne serien er utrolig morsom, jeg gleder meg til hver eneste episode jeg skal se og jeg koser meg når jeg ser dem! Anbefaler alle virkelig å ta en titt nå som dere kanskje har litt ferie å gå på

Karakter: 5/6

Denny Crane!

Forresten så hadde det vært årleit om folk gir litt tilbakemelding om de ser en serie som har blitt anbefalt her
Sist endret av nso; 5. januar 2011 kl. 08:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.