View Single Post
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Tror du bør heller tenke på hvordan du skal kle deg når du møter dem hvis du har litt dyrere klær da.
Vis hele sitatet...
Sitat av indigolop Vis innlegg
Jeg har søkt elektronisk. Mener du at man bør møte opp fysisk?
Vis hele sitatet...
Om det var dette du svarte på så tipper jeg det var en digresjon inspirert av en viss annen tråd om hvordan man måtte kle seg i møte med NAV...

Det er vel ingen lov som forbyr deg å søke så det må du jo bare gjøre. Men de kommer nok ikke til å være så veldig imponert av din strategi på sikt. Nødhjelp og sosialstønad er ikke ment for å dekke gjeld så du må nok forvente å få beskjed om å disponere midlene dine bedre og å eventuelt akseptere å bli anmodet å ta i mot gjeldsrådgivning.

Det er vel også to alternativer du kanskje blander litt sammen her, nødhjelp og sosialstønad som for så vidt går litt under de samme forutsetningene men er to forskjellige ting. Det du har fått høres ut som nødhjelp og er nok det du kan forvente.

Ut i fra min forståelse kan det hende du får avslag på sosialstønad pga høy inntekt men du kan kansje motta nødhjelp for den perioden du faktisk er helt blakk og kan vise til 0,- på konto.
Sist endret av Dough; 6. mars 2024 kl. 11:19.