View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Switched Vis innlegg
Fordi folk oppfattet det jo gjennom DNT, som du ser. Da trengs ikke sånt. Det er ingen/meget få kristne som følger DGT, fordi de så at det ikke trengtes gjennom DNT sin tekst.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette? Hvor stor andel er det snakk om?

Betyr ikke det at andelen er >0% at det ikke er tydelig nok? Og hva med tingene som har blitt nevnt igjen og igjen i denne tråden?

DNK og de aller fleste andre kirker er blitt så langt unna Bibelen som det er mulig å komme de siste hundre årene, og er blitt en plukk-og-mix-religion der ingen tror på alt som står der uansett.
Vis hele sitatet...
Ja. Maken. Sjøl om det er inspirert eller skrevet ned av en guddom. Noen plukker til og med vekk hele DGT.

Du såg kanskje ikke disse tingene i posten jeg skrev:

Jeg har påpekt problemer ved dette «konkrete» du siterer. Hvordan behandler du dem?

Neivel.
1. Nei, leste feil, du vinner. *Det var den som var enklest å finne på internett.
2. Jeg følger verken med på bibeltrender eller bryr meg om hvilke versjoner som brukes rundt om i verden. Jeg har en versjon og forholder meg til den; som er den nyeste og mest nøyaktige* oversettelsen på mitt eget språk.

*Ifølge DNK og oversetterne
Vis hele sitatet...
Hm. Har du tenkt å undersøke dette nærmere, nå som du kjenner til de mange andre versjonene, og har fått lenker til dem? Kanskje skifte over til å bruke andre?