View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor skulle vi demonstrere mot den sovjetiske invasjonen av Afghanistan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot den amerikanske invasjonen av Afghanistan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot apartheid i Syd-Afrika? Hvorfor skulle vi demonstrere mot terrorregimet til Pinochet? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Kinas invasjon av Tibet? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Israels bombing av den palestinske sivilbefolkningen? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Slobodan Milosevic og hans organiserte folkemord på balkan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Assads bruk av kjemiske stridsmidler mot sivile? Hvorfor skulle vi demonstrere mot folkemordet i Rwanda? Hvorfor skulle vi demonstrere mot krgen i Vietnam? Hvorfor skulle vi demonstrere mot burmesiske myndigheters overgrep mot rohyngia-folket? Hvorfor skulle vi demonstrere mot slaveriet i USA? Hvorfor skulle vi demonstrere mot fredsavtalen Chamberlain fremforhandla med Adolf?


Hva er egentlig vitsen med å drive å demonstrere mot alt mulig?
Vis hele sitatet...
Jeg ser hvor du vil hen, og hadde du spurt meg for mange år siden, så ville jeg vært enig med deg. Det står alltid respekt av de som ønsker å stå opp for en sak de brenner for. Spørsmålet mitt er allikevel; Har demonstrasjoner mot Israel bombing av palestinerne noen gang stoppet bombene? Var det demonstrasjoner i Norge som stoppet Milosevic? Var det demonstrasjoner i Norge som stoppet Apartheid? Vil vi begrense vårt forbruk og levestandard fordi barn blir tatt ut av skolen en fredag for å demonstrere for miljøet?

Ikke for å virke arrogant, men svaret min tror jeg enkelt kan tolket til "nei, det gjorde ikke det".