View Single Post
Er dere deprimerte?
Ja, er vel det. Er ikke noe jeg har problemer med sånn sett, men jeg svinger veldig mye og mistolker en del som blir meget deprimerende for meg, så har veldig mye depressive øyeblikk, samt perioder over alt fra fire dager til flere måneder. Dette har dog pågått i snart 15 år med de helt sykt depressive øyeblikkene/svigningene, har lært meg å håndtere og å leve med det mye bedre, og jeg faller ofte ikke så lenge av gangen inn i disse hølene. Men jeg har bra folk rundt meg, og rusen. Det gjør det hele en hel del lettere. Er en del dårlig øyeblikk hver dag som regel men også mye avsporing og bra øyeblikke.

Er dere fornøyd med livet? Ja, det vil jeg si på sitt vis. Jeg er heldig med familie og noen venner, selv om jeg ikke har så mye penger å bruke - som jeg fryktelig gjerne skulle hatt - så har jeg mange gode ting som skjer også.

Hvorfor ruse seg? Mest av alt; det er DRIT gøy, det er behagelig, komfertabelt, hysterisk, hyggelig, harmonisk og en utrolig stor indre ro ofte. Har tidligere brukt å ruse bort problemene mye - hver dag. Nå er kjæresten og jeg i en periode med litt tramadol, xanax, og hasjyoghurt og weed. Pga endring i livssituasjon, som gjør alt litt vanskeligere. Men til vanlig er det to-tre dager i uka. Det er aller mest for kos, ha noe ekstra å glede seg til - og ikke minst bare kunne være seg selv. Spesielt mennesker med angst - og kanskje spesielt meg - blir helt helbredet av det. Uten, føler jeg meg ofte tung, litt småredd og ustabil. Under rusen blir jeg rolig, stabil, modig og uredd. Det er de små glimtene med pur glede, som gjør store deler av livet "verdt" å leve. Uten rusen blir jeg nesten kontinuerlig amper, rastløs og lettere iritabel, samt en god del sintere - og sur. Rusen har en fin måte å holde hodet litt i sjakk, med den vakre avsporingen rusen gir meg. Det hjelper helt utrolig mye med meg selv - spesielt psykisk. I tillegg er mye av de forskjellige rusmidlene helt utrolig vakkre og du kan få helt fantastiske opplevelser uten like. Du lærer mer om det selv, om menneskeheten som en helhet, verden vår, og hva vi gjør og hvordan vi oppfører oss. Moraler går opp for deg, tabu gir ikke så mye mening. Psykedelia kan åpne hjernen din og utforske den så mye mer enn du klarer i den nyktre tilstanden. Du forstår deg selv helt, og den andre verden virker som et tåpelig påfunn høyrefolka har mekka i Oslo by - og resten av landet - til. Hvorfor skal ikke bare alle være venner, kommunisere og ha det gøy. Og gjøre det viktige ikke minst, vi bare ødelegger og ødelegger, og det er trist. Så vakre minner at du kan få frysninger av å tenke hvor genuint, fint og harmonisk du hadde det akkurat i det øyeblikket.. Dette ble en liten rant gitt, sorry hvis dette kanskje var litt offtopic Unnskylder på forhånd om dette er rotete, inneholder skrivefeil - eller lignende. Er på combo av alt vi kjører om dagen så hodet er litt borte og språket blir vel ei sitt beste av slike komboer. Rus er en fin ting - men kan forverre visse psykiske lidelser hos en del av befolkingen. Spesielt angst- og psykoselidelsee. Alle har sin egen grunn for å ruse seg - andre fler. Men det er alltid noe som får deg til å ta det igjen og igjen.