View Single Post
Hei!
(Beklager lang tekst, men vil gjerne forklare situasjonen nøye)
Jeg er en gutt på 22 år som føler jeg har truffet veggen og strever litt med å komme meg videre.
For tiden sliter jeg veldig med Angst og depresjon som forekom da jeg var 15 år gammel, etter en traumatisk opplevelse.
Jeg har akkurat ikke klart å fullføre videregående, da jeg ikke klarte å møte opp til Fagprøven, og hatt en muntlig avtale med lærerne at jeg skal få lov til å ta den når jeg selv føler meg klar. jeg har også hatt 2 jobber det siste året, men begge har jeg måtte slutte pga Angst.



Over til selve problemet.
Jeg er for tiden under NAV, på sosial stønad, og har levd på det i ca et år nå. Jeg har fortalt dem hele situasjonen min og gått til en gestalt terapeut i et halvt år, før jeg måtte slutte pga økonomi. jeg selv fant ut at jeg kunne få Arbeids avklarings penger (AAP), fordi jeg ikke klarer å jobbe mer enn 50%. Jeg sendte inn søknad, dro til fastlegen nesten ukentlig for å få med meg all dokumentasjon, og 3 måneder etterpå fikk jeg avslag på AAP, fordi de mener jeg er helt frisk. Jeg fikk høre at jeg burde klage, men NAV veilederen min sa at jeg måtte til fastlegen min først for å få dokumentert mer og snakket med legen ang situasjon. Selvfølgelig er det nå 2 mnd kø hos fastlegen min, noe som ikke går fordi klagefrist er på 6 uker.

Noen andre som har vært igjennom det samme eller vet hva man kan gjøre i en sånn situasjon?
prøver å søke jobb igjen men er redd det ender på samme måte som før, og da blir jeg jo bare sittende på SosialStønad, noe jeg rett og slett ikke orker mer.