Tråd: Sanna Marin
View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av celtseus Vis innlegg
Tror man skal være ganske utsulta på damekropp og sex om man klarer å se "sex" i det ene sekundet man ser underkroppen hennes i skjørt. At kjendiskvinners antrekk har blitt filmet og fremhevet i alle år er jo en greie, og her mener jeg det var det stilige 50-talls skjørtet og antrekket hennes som ble filmet og ikke "rumpa".
Og uansett hva så? Er det sjokkerende at damer har rumpe? Kan ikke politikere ha rumpe om de vil bli tatt seriøst? Rumpa til Erna strutta mer synlig enn slanke Emilies, men ingen kritiserte Erna for å vise rumpa?
Hva er neste folk skal rope sex over? Lan Marie som ammer ungen sin fordi du ser konturen av brystet? Seriøst, damer må få lov å eksistere og gjøre jobben sin med stil, damer er ikke sexobjekter. Chill
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt til hersketeknikker og direkte usakligheter. Kan man ikke kritisere en kvinnelig politiker uten å være dypt mannssjåvinistisk og dessuten seksuelt frustrert?
"Roper man sex", egentlig, hvis man påpeker at rumpeshottet kanskje ikke er 100% relevant for rollen hennes som politiker på tinget? Eller er det kanskje enda mer egnet kritikk for noen som tilsynelatende ser sin egen ræv som relevant for deres politiske virke, og derfor må den vises frem i kontekst av politisk arbeid, med "kul" bakgrunnsmusikk? Hvor mange videoer av en seriøs politiker har du sett fokusere på ræva deres, uavhengig av kjønn?

Politikk er riktignok ræva, men ikke bokstavelig. Jeg ser heller ikke at den tiktok-en det er snakk om, som ellers fremstår som "se på meg, så kul og seriøs politiker jeg er*", trengte akkurat den vinkelen, figurativt eller bokstavelig.

Flott å være kvinne, kvinnelig politiker, stolt av det, stolt av sin kropp, å ha fin rumpe - men er spesielt sistnevnte relevant for en stortingspolitiker?
Hvis ja, hvordan?
Hvis nei, hvorfor er det en god idé å fokusere på det? Er det andres feil at hun velger å vie tid til det?

Min egen avsmak for denne Tiktoken er lite basert på rumpeshot og mer på alt det andre som er utrolig cringe: ikke minst bakgrunnsmusikken og en generell følelse av "flaunting" av både status og... vel, andre ting. En kombinasjon av selvglorifisering og å ta lett på selve jobben, et inntrykk som ikke hjelpes særlig av kvaliteten på arbeidet hun faktisk gjør.

Jeg skal slett ikke nekte for å være seksuelt frustrert, jeg bare synes du kan holde deg for god til å late som om det er eneste tenkelige grunn til at denne tiktoken kan oppfattes som litt useriøs.

*) Dette er ikke akkurat min "takeaway", men det jeg gjetter var poenget, og kanskje et litt selvmotsigende et på TikTok.