View Single Post
Sitat av aol069 Vis innlegg
Jeg ville tatt turen på elkjøp eller et annet sted hvor de har mange modeller du kan prøvelytte før kjøp. Lyd er smak og behag, så å kjøpe basert på tester eller andre sine anbefalinger kan bli helt skivebom. Litt analogt så kjøpte jeg ei dyr flaske alkohol basert på hva jeg hadde lest, og for meg smakte det askebeger og sjøvann.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel at det ikke er vanlig å ha demo av øreplugger. Og helt ærlig vet jeg ikke om jeg ville stappet et sett demoøreplugger inn i ørene. Plugger som har badet i andre folks ørevoks og svette øreganger.

Du kjøpte røykwhisky? Smaken av torvbrann og askebeger kan være så påtrengende og intens at den henger på i munn og svelg lenge etterpå. Har smakt det et par ganger når noen bjudar men det er like stor nedtur hver gang og det blir ikke bedre om man smaker flere ganger. Har tenkt etterpå hver gang at enten så er disse røykwhisky fantastene tullinger som piner seg gjennom flaska for å kjekke seg, eller så må de ha fått ødelagt alt av smaksløker og luktesans for jeg kan ikke forstå hvordan noe som er så skrekkelig på smak er godsaker for andre.

Kanskje det er som med koriander? Noen elsker det og for andre smaker det kjemisk renseveske eller industrisåpe.

Jeg tror jeg bare går for det settet til 1300 og gambler på at jeg blir fornøyd. For du har jo rett, smaken er forskjellig.