Tråd: Liquid Vision
View Single Post
Hei alle freaks!

Så, jeg har et spørsmål utenom det vanlige. Noe som jeg er litt usikker på om passer på denne delen av forumet i det hele tatt, men vi får se.

Jeg snakker om noe jeg best kan beskrive som liquid vision.



Jeg eier ikke TV selv, men det gjør mine foreldre. Så når jeg er på besøk hos de, og ser litt TV så får jeg en normal seeropplevels(Alt dette gir mer mening snart)

Men! Jeg har en søster som bor for seg selv også, og når jeg er hos henne og evt ser TV(Drar ikke rundt bare for å se TV hos mine familiemedlemmer, men av og til står skjermen på når jeg kommer dit :P )
Og på hennes TV så er bildene myyyye mer flytende. Ikke nødvendigvis alltid, men det er nesten som FPS'en hopper fra 30 til 120. Dette synes jeg alltid er svært fascinerende å se, og noe jeg ønsker svært mye om jeg skulle skaffe meg en TV, eller muligens en dataskjerm i fremtiden.

Men det jeg spør om da - Hva er det som gjør dette? Er det Hz'en? responstiden? Farger? Kontrast? Hva?

Mulig noen av dere har sett dette før om dere feks er på Elkjøp, expert eller lignende butikker og står og ser på alle TV'ene som er der. Noen hakker på en måte litt mer enn andre, og noen er så smoothe at det føles nesten som å stå å se på vann som gir bilder på skjermen.