View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Ok, det er jo litt viktig at man har noen å spille med
Jeg tenker du bør starte med å kjøpe et par av de fix ferdige deckene som wizards selger, en til deg og en til kompisen. Prøv å gjør litt research på hvilke farger dere ser for dere før dere handler. Dra på en deckbuilders toolkit så får dere masse kort å velge i når dere skal bygge decker også tar dere det derifra.
Når du starter finner du fort ut av hvilket aspekt du liker best med spillet, selv så bryr jeg meg svært lite om den kreative delen ved å bygge en deck så jeg kjøper ikke så mange boosters, men fokuserer på singelkort. Hva du faktisk liker med mtg har en del å si med tanke på hva du bør kjøpe. Det viktigste er jo faktisk å ha det moro med dem du spiller med.

Og for the record: Standard, modern og legacy er turneringsformater hvor det er egne regler for hvilke kort du kan spille og ikke spille. Om dere ikke eier et eneste kort enda er det ikke noe å tenke på.
Draft og sealed er også turneringsformater hvor man møter opp og bygger en deck utifra boosters som kjøpes og åpnes der og da.
Sist endret av Mith; 29. mai 2015 kl. 19:18.