View Single Post
Dere sosialister snakker om FrP velgere akkurat som om de er en egen rase, et eller annet merkelig dyr fra den indre jungelen som ikke vet hva politikk er engang. Si meg, har dere glemt at FrP faktisk fikk flest stemmer ved forrige valg? Jeg kunne laget en egen tråd om hetsing av både AP, SV og Rødt hvis jeg ville det, men vet du hva, jeg føler meg for god til rakke ned på alle andre bare fordi de har en egen mening. Noe jeg har fått inntrykk av at de fleste sosialister ikke gjør. Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at en sosialist ikke så ned på meg for mitt politiske syn. Det finnes ikke noe slikt som å diskutere politikk med de av mine bekjente som er sosialister, fordi alt de kan gjøre er å rakke ned på mitt politiske ståsted.

FrP sin innvandringspolitikk; vel, vi har diskutert dette så utallige mange ganger på forumet at jeg ikke helt kan skjønne hvordan dere ikke har forstått FrP velgere sitt syn på dette enda. Vi vil ikke ha ut alle innvandrere eller gasse de på et bakrom på politistasjonen. Vi vil bare ha et litt mer moderat forhold til innvandringen. Det er ikke en ukjent sak at innvandrere står for veldig mye av kriminaliteten i Norge, til tross for det lave tallet de er i nå. Det er heller ikke en ukjent sak at mange innvandrere går på trygd istedenfor å jobbe. Det er mye mer jeg kunne sagt, men dette er de to viktigste, og de har helt sikkert en sammenheng. Jeg og FrP tror at hvis vi tar inn færre innvandrere vil det bli enormt mye lettere for dem å bli integrert i samfunnet. Blir de skikkelig integrert vil det også bli lettere for dem å få jobb og føle seg som en del av vårt norske samfunn.

Men innvandringspolitikken er for all del ikke hvorfor jeg stemmer FrP.

Privatiseringen: Nei, vi vil ikke privatisere ALT, for all del, da hadde poenget med privatisering gått vekk. Slik det er nå når så og si det eneste tilbudet vi har i de fleste situasjoner offentlig, noe som ødelegger totalt for konkurransen. Hvis du hadde vært den eneste i hele Norge som solgte dorull, så hadde du solgt den voldsomt dyrt og med dårlig kvalitet. og i dette tilfellet er alle de små instansene til staten en dorull. Staten er de eneste som selger det så de trenger ikke ha så voldsomt god kvalitet, og de kan også selge det så dyrt de bare vil. Ta for eksempel skoler, som et av de rikeste landene i verden er vi også forferdelig dårlige på skoler, se på PISA-listen. Som et lite rikt I-land er dette faktisk forferdelig dårlig. Og det er kun en ting som gjør det, nemlig konkurranse. Med flere private skoler hadde også mange færre valgt å gå offentlig, som hadde tvunget det offentlige til å gjøre seg bedre på det området. Det samme om sykehus hvor syke-køene er gått til himmels. Selv om vi får det gratis (gjennom skatt selvsagt) så får vi også et veldig dårlig tilbud. Altfor mange er nødt til å ligge på gangene fordi sykehusene ikke har nok plass. Selv mener jeg at vi enten på privatisere mer, eller så får vi bruke det enorme oljefondet vi har til noe fornuftig, som f.eks. større og bedre sykehus og skoler.

Så var det alle disse skattene og avgiftene som er totalt unødvendig, og bare ett påskudd for å få enda mer penger inn i statskassen, selv om vi ikke engang trenger det. Regjeringen vi har nå har jeg fått inntrykk av at bare vil ha mer, selv om de har mer enn nok. (Mye vil har mer prinsippet funker bra her). Arveavgift, formueskatt, veiavgift, CO2-avgift, dokumentavgift osv. Selvfølgelig er det skatter og avgifter vi trenger, men det aller meste av det hadde vi fint klart oss uten.

Og så var det veier selvsagt. Ta for eksempel her i Bergen holder man på å bygge en bybane til flere hundre millioner kroner. Den kommer bare til å være tilgjengelig for et fåttall - ihvertfall de første årene før de får bygget den ut, noe jeg tviler på kommer til å skje med første da det vil koste enda flere hundre millioner kroner. Så, her i Bergen kjører vi på små, trange veier med mange små hull, bare fordi den rødgrønne regjeringen vil tvinge på oss en mer økologisk utvei. Så er det ikke slik at det er bare i Bergen vi har små og dårlige veier, det er over hele landet. Hadde det ikke da vært bedre å bruke like mye penger Bergen har brukt på en bybane på veier over hele Norge? Vedlikehold er en konstant faktor, i tillegg til det faktisk hadde blitt mer økologisk det også. Bredere, større veier er lik mindre kø som igjen er like mindre CO2 utslipp.

Du, trådstarter, burde virkelig lære deg å lese mer om partiene før du begynner å flame dem.
Sist endret av Boo-Boo; 19. mai 2010 kl. 11:38.