View Single Post
Når jeg gikk på VGS og det var skoledebatt, brukte fPu bare argument som billigere alkohol, førerkort til 16åringer og sprit til 18åringer og slike ting. Pluss at alle i den bygda jeg bor i (som er en typisk "rasistisk" og "harry" bygd) har fått for seg at å stemme FRP, fører til at innvandrere må ut, og at det ikke kommer inn flere. Siden politikk er så lite integrert i skolen og man aldri får et inntrykk av hva partiene vil gjøre i praksis, er slike argument godt nok for ungdom og alkoholiserte bedrevitende sladrekjerringer som bare er påvirket av massen i sitt eget bittelille samfunn. Det burde ikke være sånn at man må gå rundt på forskjellige avisnettsted og ta partitester og slike ting for å finne ut hvilket parti som passer deg best. Det burde ikke være sånn at om du ikke bruker flere uker og krefter på å lese deg gjennom partiprogram og sette deg skikkelig inn i politikken, er de useriøse debatteringene på tv2 veien å gå, der den mest høyrøstede slår gjennom. Og om jeg skal snakke for min egen del, så burde det ikke vært sånn at jeg stemte Ap i politisk forvirrelse og i mangel på kunnskap og noe "bedre". Jeg vet mer om hvilke parti jeg ikke skal stemme, enn hvilke parti jeg kan vurdere å stemme på. Theres something wrong...
Sist endret av Lachrymology; 18. mai 2010 kl. 19:02.