View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om ikkje er det jo høgst irrasjonelt å forme ei meining som går på tvers av konensus.
Vis hele sitatet...
Jeg kan vite at et argument er usaklig selv om jeg ikke vet hva sannheten om saken er.

Min mening er at de som tror på Shakespeare bare tror. Og at mange andre mennesker fisker frem beviser som de shakespeare-troene ikke engang vil se på. Det betyr ikke at det ene eller det andre er sant
Det motstrider heller ikke consensus.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nja, ikkje nødvendigvis. Ein skal ikkje ha blind tiltru til faglege autoriteter, men når eit massivt fleirtal går i ei bestemt retning så er det ikkje direkte idiotisk å anta at dei har eit grunnlag for det.
Vis hele sitatet...
Men se heller etter hva det grunnlaget er selv. I stedet for å tro at det sikker er noe.


Sitat av slashdot Vis innlegg
Når du ytrer ei meining offentleg bør du vere i stand til å forsvare den. Spesielt når den bryt med det etablerte.
Vis hele sitatet...
Jeg mener bare at det er naivt å tro noe bare for det er en såkalt "etablert" sannhet.


Sitat av slashdot Vis innlegg
Forøvrig hevder du at ikkje driv med JAQing off: du hevder du ikkje veit, du berre stiller spørsmål. Du viser alle kjennetegna på JAQ, men hevder det er namedropping.
Vis hele sitatet...
Interesant å se hvordan du finner på at jeg mener ting jeg aldri har skrevet.

Forhold deg heller til det jeg faktisk har skrevet.