View Single Post
Ok, la meg omformulere meg litt.

I gjennomsnitt så blir det lagret ny informasjon på serveren (Mysql) hvert 5 minutt.
Går siden ned så gjør hovedsakelig ikke det noe, men! Vi må kunne ha en "live" kopi av databasen en plass. Slik at om hoved serveren går ned, kan vi logge oss på en annen server å printe ut en liste fra databasen og fortsette arbeidet på papiret.

Når serveren går ned har det tatt i underkant av 60 sekunder før vi har blitt varslet om dette. Så da er det i teorien 1 minutt med data som ikke har blitt lagret, men den dataen går igjennom et annet system så det minuttet kan jeg hente inn igjen, så lenge jeg får tilgang til lisen som var der før serveren gikk ned. (Litt merkelig forklart men slik er det)

Vi har rutiner for og forsette arbeidet manuelt om vi ikke har tilgang til serveren, men vi må ha den siste listen før serveren gikk ned så da er løsningen en "Live-Kopi" av databasen på en annen server hos en annen leverandør? og da er spørsmålet igjen, hvordan løser jeg det? Noen som tilbyr dette allerede? feks at jeg skriver inn vår ip-adresse, brukernavn, passord og database navn så holder den en direkte kopi hele tiden?

Ble dette mer forstålig?