View Single Post
Sitat av [protus] Vis innlegg
1. Musikk vil oppfattes annerledes i trippen. Men hvor viktig er egentlig oppløsningen på musikken ? Til daglig bruker jeg mest mp3-filer på PC, og noe annet blir ikke uten videre lett å ordne. Vil dette i så fall ødelegge en del ?
Vis hele sitatet...
Oppløsning av musikken er ikke noe å tenke på engang, uansett level.
Det kommer mer ann på hvor omgitt du er av den.

Så en mp3fil, med headsett/bra lydanlegg vil gi god effekt uansett.

MERK:Grunnet level 1 - ikke spesielt stor effekt av musikk, men litt. Headsett er din beste sjanse =)

Sitat av [protus] Vis innlegg
2. Bør klær tenkes nærmere over ? Hørte en gang at man ved astralreiser (et noe beslektet fenomen) burde ha lette klær. Treningsbukse ? Uansett inne eller ute.
Vis hele sitatet...
Ekstra sokker er alltid lurt. Man kan fort bli litt kald på føttene.

Lette klær som er lette å bevege seg i er også vinnere om du skal være inne.
Om du skal være ute, prøv å finn klær som ikke er vanskelig å bevege seg i.

Sitat av [protus] Vis innlegg
3. Mat ? Man ser det an. Tror ikke jeg følger faste-rådet, da jeg føler meg mest komfortabel med mat i magen til vanlig. Frukt er vel vanlig, men er ikke glad i det. Godteri/potetgull , brus osv ? Alkohol skal selvsagt ikke inngå.
Vis hele sitatet...
Med faste vil soppen fungere kjappere (erfart) og noen påstår at det virker bedre (har ikke erfart det selv).

Men du burde ha mat som er lett og gjerne gjort klar på forhånd.
Man har ikke noe lyst å begynne å koke/steke eller leke med kniver i en slik tilstand.

Naturlig mat og drikke er høyst å anbefale.
Skjær opp frukt i biter på forhånd å ha i kjøleskapet.

Og ikke glem å holde deg hydrert =)

Og Alkohol er som du sier; nei,nei

Sitat av [protus] Vis innlegg
4. Hva med tiden på døgnet det trippes på ? Bør det være dagslys ? Noen sier høsten er den beste tiden for en tripp. Ser for meg ren inneværing, alternativt. kombinert inne og ute. Man skal jo unngå allmuen, her nordpå kan man f.eks. trippe ute i naturen på sommernetter (kan det tenkes noe nærmere heaven ?) Det kunne la seg gjøre å gå litt ut i hagen ol. men være mest inne. Noen poeng i å studere natur på level 1 ? Er det skummelt med natt ute ? Er forøvrig klart b-menenske til vanlig og gla i kveld, natt og mørke.
Vis hele sitatet...
Kveld er nok å foretrekke. Spesielt siden du vil begynne på Nivå 1.
Det vil gjøre at du legger fortere merke til det visuelle som igjen minner deg på bodyloaden. Unngå skarpe lys.

Sitat av [protus] Vis innlegg
5. Problematisk å trippe i boligen du til vanlig lever i ? Tenkte det kunne være vanskeligere å bearbeide vanskelige deler av trippen. Hvordan stiller det seg om det kan være ånd(er) i huset ? Undertegnede er en normalt skeptisk person, men det er vel slik at man åpner dørene for slikt, i den grad det eksisterer ?
Vis hele sitatet...
Er nok tryggest(og vil føles tryggest) i den boligen du lever i så sant du skal være alene den kvelden og ikke kan bli forstyrret. Å måtte snakke med noen som ikke vet man tripper kan fort bli til en badtrip. Selv på Level 1.

Dette er ett dypdykk i deg selv, og hvilke tanker som dukker opp er ikke lett å si. Men om du ikke tror på ånder, men er redd for at det kan skje, skriv en lapp til deg selv hvor du skriver f.eks "Jeg er bare rusa, ånder finnes ikke"

På Level 1 har du ingenting å bekymre deg for. Du kommer til å være ganske klar over situasjonen du befinner deg i.

Sitat av [protus] Vis innlegg
6. Har lest meg opp på sikkerhet, tiltak ol. ang. potensiell badtrip. Men hender det at folk glemmer at de tripper ? Hva med plakat ol. ?
Vis hele sitatet...
Det har hendt at folk glemmer det ja, men da har de som regel tatt en heftig dose og vært uvitende om stoffet og dårlig set&setting.

Du kan f.eks ha ett ark hvor du skriver: "Jeg har tatt psykadelia idag og kommer ikke til å være helt normal før jeg står opp imorgen" Og la det ligge en plass hvor du kjapt kan se den =) Skjønt i ditt tilfelle tror jeg ikke det er nødvendig..


Siden du bare skal ha en Level 1 trip, er det viktigste bare at du er en plass du føler deg trygg, og hvor ingen kan forstyrre deg =)

Håper dette hjalp =)