View Single Post
Jeg vurderer å skaffe meg det selv. Det blir isåfall minst to stykker, sånn at de har selskap med hverandre når jeg er på jobb. Om de blir litt mindre tamme, får det så være. Bruker man mye tid med dem så vil de nok like deg!

Har hatt en i en ettårs-periode en gang. Den var utrolig pratsom og leken, og ekstremt lojal. Eierne må ha vært veldig flinke med den. Dessverre likte min mor å ha dører åpne om sommeren, og det ville hun ikke slutte med, så den stakkars fuglen forsvant ut i skogen mens jeg ikke var hjemme og vi så den aldri igjen. Det var mange ganger den fløy mot utgangsdøra og snudde. Jeg hadde den alltid i bur midt på dagen, men mor lukka noen ganger opp døra til buret.

Hadde vært utrolig gøy å hatt et par som fikk egg og unger!

Når det gjelder anskaffelse så tenker jeg at om man kjøper fra butikk så har man mye bedre oversikt over hvor fuglen(e) kommer fra. Om man kjøper fra privat eier kan sånne ting kanskje fort bli utydelig. Bør isåfall komme fra ansvarsfulle eiere.

Så har man dilemmaet om hvorvidt det er etisk riktig å ha slike fugler i bur eller om man skal motvirke det ved å la de være ute i naturen der de hører hjemme ... Der er jeg ikke helt sikker enda.
Sist endret av Taurean; 6. juni 2013 kl. 22:41.