View Single Post
Sitat av sintkar Vis innlegg
(Om Hofmanns 2. trip) Denne gangen fikk han en "bad trip".
Det er en veldig skremmende opplevelse. Han følte at han kveltes og han fikk groteske hallusinasjoner. Opplevelsen var så skremmende at lege måtte tilkalles.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg husker, ble Hoffmann mer skremt under den første trippen, noe som ikke er så rart iom. at det ikke bare var hans første tripp, men den første LSD-trippen gjennomført av noen. Han visste jo heller ikke at han hadde fått i seg stoffet. Den andre trippen var intensjonell, og jeg har aldri tidliger hørt at en lege måtte tilkalles, men jeg kan være feilinformert.
Sitat av sintkar Vis innlegg
-Noen "lander" aldri igjen og forblir i en fantasi verden resten av livet.
Vis hele sitatet...
Alle "lander". LSD kan ikke skape en permanent syretripp, som varer resten av livet. Imidlertid kan en LSD-tur utløse en psykose, noe som vil gjøre at den uheldige tripperen vil lide av forskjellige vrangforestillinger og antakelig må ha behandling. For noen kan en psykose være noe man sliter med livet ut, andre kan bli friske igjen.

Sitat av sintkar Vis innlegg
-En annen måte å beskrive en "bad trip" på er å være bevisst under et mareritt, men ute av stand til å våkne og bli kvitt drømmen.
Vis hele sitatet...
Uten å ha tatt LSD vil jeg anta at dette ikke er så langt fra sannheten, om dosen er kraftig nok og man havner i en negativ tankeloop.
Sitat av sintkar Vis innlegg
- Bruker dosen ligger på ca 100mcg. "Frimerket" legges på eller under tunga og tas opp sublingvalt.
Vis hele sitatet...
En brukerdose varierer fra 20-30 mikrogram (en veldig mild dose) til 400-500 mikrogram (ekstremt sterk dose). 100 mikrogram er nok en relativt vanlig dose. "Frimerket" kan absolutt legges på tungen og stoffet kan taes opp sublingualt, men man kan også svelge lappen og stoffet vil taes opp i tarmen (og absorberes på veien dit).