View Single Post
De med blant annet astma kjenner godt til effekten av steroider. Steroider har vært brukt, og brukes fortsatt spesielt i de forebyggende astma-inhalatorene. Og effekten på bronkier er veldig merkbar og det demper betennelser. Ang askorbinsyrebruken ifft sepsis tenker jeg det koster ingenting å bare fortsette praksisen. Og siden dette neppe er snakk om langvarig bruk er det tvilsomt om det har særlig skadepotensiale. Kryssvirkning er jo feks et kjent tema innen medisin og farmasia. Noen ganger oppstår uventede effekter når 2 el flere preparater taes. Kanskje kan det være noe så enkelt? Eller kanskje er resultatet faktisk ingenting annet enn statistik støy og dårlig bruk av statistikk som tilsier effekt. Men jeg føler vi ikke vet sikkert nok ennå til å konkludere og til å avslutte bruken. Det eneste vi vel vet at dette uansett ikke er snakk om placebo som feks ved inntak av c-vitamin når forkjølelsen er et faktum. Og skadepotensialet ved bruk av c-vitamin er minimalt. Men på generell basis så vet vi jo litt om antioksidantennes effekt de er jo både nødvendige og bidrar positivt i kroppens og cellenes finstemte symfoni. De blir som en metronom eller rytmeseksjonen. Viktig men lett å glemme.

Heldigvis er det ikke min oppgave å konkludere eller legge ned vedtak den ene eller andre veien i denne saken. Bare håper de som skal ta avgjørelsen har tunge nok baller til å ta vurderingen på eget grunnlag og klarer å distansere seg fra støyen i media i denne saken.
Sist endret av _abc_; 20. januar 2020 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.