View Single Post
Sitat av Blatte Vis innlegg
Det har ikke slått deg en tanke at jeg kanskje spiller litt dummere enn jeg egentlig er + at jeg ikke avslører alt av detaljer her på nettet?
Vis hele sitatet...
Du stiller fortsatt spørsmål om forhold du trivielt kunne avklart på forhånd. Før du satte i sving denne galskapen. Du hadde avslørt enda mindre om deg selv på den måten og du hadde fått bedre resultater. Derfor anser jeg det som nokså sannsynlig at du er akkurat så dum som du fremstår.

Sitat av Blatte Vis innlegg
Hvis jeg får problemer pga det her i framtiden (når/hvis) jeg kommer tilbake til Norge så er det uansett småtteri i forhold til alt annet jeg kunne blitt tatt for mens jeg bodde I Oslo.
Vis hele sitatet...
Alternativt er du bare paranoid og sinnsforvirret. Innlegg som dette leder også tankene mot denne konklusjonen.

Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Du ser ikke hvordan noen kan la seg fascinere av en enkeltpersons "opprør" mot systemet? Dette er jo nesten bibelsk
Vis hele sitatet...
Njaei, jeg ser faktisk ikke helt den. Jeg lurer på om vi kanskje snakker forbi hverandre? Jeg er åpen for at jeg kanskje har misforstått deg fullstendig. Så, poenget mitt, uthevet, er dette:
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Om han stikker av med noen hundre løk eller ei påvirker meg lite i praksis. Men unne ham det? Himmel og hav, nei! Hvorfor skal jeg heie på ham? Det er en tanke jeg ikke forstår. Har du lyst til å oppklare? Jeg kunne liksom forstått en irritasjon over småborgerligheta til de som spiller "but muh taxmoneyz!"-kortet, men da heier man jo egentlig ikke på kjeltringen, som sådan. Og man unner ham i alle fall ikke byttet. Så... hva er greia?
Vis hele sitatet...
Så jo, jeg skjønner godt at folk kan synes det er gøy at han terger småborgerlige skattebetalere. Og jeg kan til en viss grad se at noen - spesielt hvis de har dårlige erfaringer med staten! - kan synes det er sabla gøy å se noen snyte NAV. Men da er det fordi de ønsker å se NAV "tape", ikke fordi de vil se kjeltringen "vinne". Denne innfallsvinkelen er imo litt mer abstrakt enn den foregående, men jeg fatter tanken - selv om jeg her er uenig. Uansett, at man liker å se NAV gå på en smell er ikke det samme som å unne kjeltringen en masse penger han har tusket til seg. Han har ikke gjort noe vanskelig, ikke lagt noen innsats i dette som fortjener heder. Dette er en distinksjon jeg vet at knask er klar over, og han pleier å ha interessante betraktninger i så måte. Jeg har ofte vært uenig med ham, men jeg kan ikke erindre å ha sett dårlig begrunnede meninger fra den fronten. Når jeg så ikke forstår hans motivasjon, så blir jeg interessert i en forklaring.
Sist endret av Myoxocephalus; 2. mai 2021 kl. 16:31.