View Single Post
(fortsettelse fra forrige innlegg som måtte deles opp pga. lengde)


Sitat av Lars99 Vis innlegg
Ikke la andre bestemme for deg, hva som er rett og galt for deg. De har like lite rett til det, som du føler du har rett til å bestemme over de.

Retten til å bestemme over andre er rett og slett ikke en rett men en feil. Og å finne opp denne feilen er kanskje den største feilen menneskene noen gang gjorde.

Å velge fritt er det som definerer det å være fri. Hvis du ikke kan velge det du selv vil er du altså ikke fri.

Her til lands liker vi å si "Norge er ett fritt land"
Og vi har det som kalles for "ytringsfrihet"

Men hvis du velger å gjøre visse ting med din egen kropp, eller velger å ytre visse negative meninger om politiet fordi de stjeler fra deg. Så kan de "med god samvittighet" forfølge deg, spionere i privatlivet ditt, spionere på private samtaler du har med dine nære, og sist men ikke minst, straffe deg for det.

Til det sier jeg kjøss meg i ....

De får lov å kalle deg en drittunge, men de anmelder deg og bøtelegge deg hvis du kaller de jævla drittsekker.

Det er helt patetisk, og helt urett.

Igjen. De prøver å bestemme hva som er greit for alle andre å gjøre. Men de gir blanke f i disse bestemmelsene selv.

Og med det sier jeg takk til dere, takk for meg, og peace out.

(PS jeg kommer tilbake til diskusjonen her om en ukes tid for en avslutning)
Vis hele sitatet...
Igjen, hvem er "de" i denne sammenhengen? Politiet? Nei, de bestemmer i teorien ingenting selv. De håndhever det de får beskjed om å håndheve. så... politikerene? Nei. De er demokratisk valgt med utgangspunkt i et politisk program som forteller hva de kommer til å gjøre og hva de er for og imot som folkevalgt. All den tid det faktisk er noen som må bestemme hva som er rett/galt i samfunnet så er det det motsatte av det du kaller "urett" at politikere lager disse bestemmelsene. De er en forlengelse av folket. Igjen, demokrati.

Lars99, jeg vil anbefale deg å summe deg litt og definere hvilket utfall du ønsker at denne "kampen" din skal ha, hvem den er mot, og hva den dreier seg om. Skjeiv maktbalanse, menneskerettigheter og rusdebatt er alle fornuftige saker å engasjere seg i. Men slik det er nå fremstår det hele bare som en umoden gutt som er sint, og mener at noe av det mest urettferdige i hele verden er at han ikke får røyke hasj og leke småkriminell i fred.