View Single Post
Skal sies at om du blir stoppet ute med varer i snusboksen er den en av de første tinga de sjekker. Du bor hos foreldra ja, kjenner meg igjen. Det viktigste er at du har oversikt over hva som foregår på rommet ditt mens du er borte, om du skal gjemme det der. Er det slik at mor/far vasker og rydder rommet ditt, ta ansvar og si du vil ha orden i det selv. Verste er og ha en som fritt kan snoke rundt i alle hjørner og kniper.

Ett bra tips er å teipe sakene dine bak ting eller fast i ting/inne i ting. Steder der ingen vil få øye på gaffateipen. Bak ett skap eller under en seng funker som fjell. Kan teipe varene i "taket" på en skuff også, men det er litt mer risikofylt. Med teip kan du plassere sakene hvor som helst. Alt du må tenke på er om noen i familien din noen gang kommer til å bevege ting(en spesiell situasjon oppstår osv) slik att de kan få øye på det.

Ett annet bra tips er å gjemme sakene i klær. Finn deg noen spesielle klær med flere løsninger. Eventuelt klippe små hull skjult i en kant og bare glippe sakene dine ned i innlegget på jakka osv. Her kan du også bruke teip. Teipe saker inn i kragen på en genser/skjorte f.eks.

Skrekken er der alltid at mor kan finne på å absolutt gå igjennom klær, vende opp ned på møbler osv. Men kjenner du rutinene i huset ditt godt, skal det gå bra.

Er glad jeg bor for meg selv nå. Så lenge jeg ikke har besøk av formelle folk så ligger varene i lomma eller i en skuff. :P

Ellers har du som nevnt - PC kabinetter(med forbehold av varmen), lamper, høyttalere, sko og diverse nik naks og beholdere som du har.

Vi pleide forresten å sy på små lommer på innsiden av bokseren å putte gram der. Men blir du først stoppa og ransaka på stasjonen så har du problemer uansett.

Når det gjelder større mengder, da synes jeg man skal sette seg ned en time og tenke godt over en plan.