View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for gode ord, folkens! Er nå på 14. dagen, og det går veldig bra! Håper jeg slipper den smellen. Mange sier at «du kan da vel drikke litt av og til...?»
Men sånn jeg er stilt nå, svarer jeg at; «Det kan jeg ikke. Fordi jeg får suget, og greier ikke å stoppe.»
Jeg er faktisk innstilt på ikke å drikke igjen!

Har krangla litt med ei veldig nær venninde da. Fordi hun omtaler seg selv som alkoholiker ofte fordi hun har lyst å drikke i helgene. Men mye pga. kjæresten, ligger hun på 2-3 dager i måneden med moderat festing, starter på kvelden og gir seg når barene stenget. Men fordi hun har lyst til å feste, mener hun det er et alkoholproblem.
Jeg blir litt irritert! Fordi jeg synes det er å gjøre alkoholisme til en folkesykdom! Jeg veit jo at jeg har en avhengighet, men føler meg bare teit når jeg sier det høyt, nettopp fordi enkelte gjør som henne. Hvilken ung, glad, sosial jente i starten av tyveårene har ikke lyst å være med venner, kose seg og ta noen drammer i helgene i år(ene) før man skal ha barn, og da ikke får den muligheten?
Jeg blir hvertfall brydd når hun sier sånn, hva mener dere?

Som sagt; folk synes jo det er komisk og småkult at jeg fremdeles sitter og drikker når kompisene våkner i huset etter nach hos meg. Eller at de får snappene av alt det dumme jeg gjør en onsdag morgen mens naboene drar på jobb. Klart det er komisk, jeg ler jo jeg og. Men det er det de ikke ser som er så jævla trist. Det som skjer etter at de reiser hjem den søndagen, eller hva som ikke ble snappa hele den natt til onsdag. Da er det ikke så kult å være meg, egentlig.