View Single Post
Sitat av ROFoto Vis innlegg
Jeg tenkte på fiber siden for å kunne fjerne hele CPL7 og få fiberen rett inn i Edgerouter 4.
Vis hele sitatet...
Å ja sånn. Jeg har som sagt 80/80 i dag og altibox sier ingenting hardware må byttes inne hos meg for å få 300/300 eller 500/500. Så da bør det samme gjelde om du bruker din egen fiber port. Men dette er det nok noen som kan mye mer om en meg.

Hei alle Edgerouter 4 eksperter!

Jeg har skaffet meg en slik router men sliter voldsomt med få satt den opp. Jeg får den til å virke som en enkel router bak switch som untagger VLAN 102, men greier ikke å kople den rett til mediaconverter. Jeg får IP på eth0.102 (og eth0.101) men får ikke internet på LAN. Prøvde også wizzard "WAN+2LAN2" og valgte "Internet connection is on VLAN" men har ikke internet på LAN.
Tips?

Hei alle Edgerouter 4 eksperter!

Jeg har skaffet meg en slik router men sliter voldsomt med få satt den opp. Jeg får den til å virke som en enkel router bak switch som untagger VLAN 102, men greier ikke å kople den rett til mediaconverter. Jeg får IP på eth0.102 (og eth0.101) men får ikke internet på LAN. Prøvde også wizzard "WAN+2LAN2" og valgte "Internet connection is on VLAN" men har ikke internet på LAN.
Tips?
Sist endret av J-en; 22. juni 2018 kl. 19:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.