View Single Post
Trådstarter
54
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kan du underbygge påstanden din for fem flate øre?
Vis hele sitatet...
Ja, men litt mindre bisk kanskje? Por Favor?

Konkret så gjeld det utfallet av at FBI tok over ei amerikansk teneste ser det ut til. Kor stor innsats politiet i Noreg har gjort er ukjent afaik. Om du har innsideinformasjon så er det jo artig å lese.
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke til FBI (eller innsideinformasjon? Jobber ikke i politiet), men baserer meg på hva Kripos her i Norge har uttalt til norske medier. Det fremstår som rimelig kjent at det er en manko på etterforsker / tid, og en overflod av mulige saker å ta av.
Bare et par minutter med googling gav meg eksempelvis denne: Politiet mangler etterforskere til datafunn som viser overgrep mot barn.

Oppklaringsstatistikken er jo oppklarte / anmeldte. Ettersom politiet i denne saka har anmeldt forholdet sjølv så vil det jo ikkje slå ut på oppklaringsstatistikken?
Vis hele sitatet...
Den forstod jeg ikke. Jeg trodde at oppklaring gikk på antallet dømte saker.

Selektivt utdrag av siste URL:
Norsk politi har kompetansen. Utfordringen er kapasiteten. Det er blitt tilført mye ressurser, men kriminalitetstypen øker enda mer. Mengden beslag øker. Antall saker vi kan generere øker. Datamengden øker. Vi sliter med å holde takt med utviklingen, sier Lena Reif som er leder i Kripos' Seksjon for seksuallovbrudd.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Miss D. Meanour; 19. november 2016 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.