View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Hvorfor sier du hva denne gruppen har gjort med de få ressursene de har fått tilgjengelig? Denne dopingetterforskningen er norges dyreste etterforskning når det kommer til narkotika og dopingsaker. Det er snakk om ENORME ressurser. Jeg føler samfunnet hadde kommet mye bedre utav det om de ressursene ble prioritert oppimot ting som det du linker til, organiserte albanske grupper, og annen utenlandsk rask. Kripos kommer hvert år med oversikt over hva som er de verste kriminelle grupperingene, lithauere, albanere og mc-gjenger er alltid høyt oppe, jeg har til gode og sett noe steroidemiljø der.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sette en makspris på en etterforskning, så om man tar ett par stk og samtidig avdekker mye mer i samme sak så må man jo gå etter det man har. Det er jo nettopp derfor politiet har bedt om at det gjøres færre beslag slik at de sakene som allerede er under etterforskning ikke blir stoppet.
Og du maler litt glansbilder av dopingmiljøet, å påstå at pengene ikke går til andre kriminelle aktiviteter er naivt.

Jeg er enig i at organisert narko-krim bør ha høy prioritet, men jeg har forståelse for situasjonen som oppstår når det ikke er nok penger eller folk.

Du kan ikke konfiskere 10 kilo amfetamin for så å stoppe midt i etterforskningen fordi det ikke er mer penger i budsjettet.

Og alle her inne har nok forskjellig syn på hva som bør være prioritert hos politiet men jeg synes ikke doping er så uskyldig som du får det til å høres ut som.

Du må også huske at ikke alle kostnadene går direkte på politiet i bergen så selv om det er brukt store summer på din sak så betyr ikke det at det er den saken som har dyttet alvorlig narko-krim til side.