View Single Post
Sitat av Mokko Vis innlegg
Hva er det kuleste/mest spennende/minneverdige du har gjort i en drøm da, Chikara?
Vis hele sitatet...
Tja, altifra å fly over land og byer, dra steder du ikke har vært, besøke andre planeter, pule, hallusinere, se fremtiden, nåtiden eller fortiden, føle på hvordan det er å være psykotisk, besøke venner mens de sover, treffe på venner i drømmeland, sprøe samtaler, og andre ting som er egentlig er helt umulig i det våkne liv.

Sitte i romskip og beskue alien-landskap som er så vakre at man begynner å tvile på hva som er ekte og ikke i det våkne livet. Banke opp folk med Kung Fu. Det er litt som å være Neo i the Matrix rett og slett!

Jeg har ikke vært direkte bevisst på at jeg drømte i alle disse tilfellene, men alt jeg har opplevd som er sinnsykt i drømmer har vært et resultat av at jeg har blitt mer og mer interessert i temaet og f.eks begynt med teknikker som å skrive ned drømmene mine om morgenen og såkalte "reality checks".

Dette har også ført til øyeblikk med søvnparalyse og "Ut av kroppen" opplevelser som igjen skiller seg fra typiske drømmer.

Det er rett og slett en tilstand der _alt_ er mulig!
Sist endret av Chikara; 8. desember 2010 kl. 19:34.