View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
At vi diskuterer Islam er jo helt klart siden hijab brukes først og fremst av muslimer. Det er også du som drar inn demokrati i diskusjonen og kommer med elendige argumenter som bare kan tolkes som at du er imot hijab og muslimske kvinners rett til å bære religiøse plagg.

Om det er hijab, jødehatt eller annet religiøst plagg osv, det har ingenting å bety, det var bare temaet i denne diskusjonen. At du bruker ordet elendige argumenter, er hersketeknikk.


Leser man mellom linjene så kan man tolke det dithen at om muslimer får bruke hijab som trikkeførere så er Norge på vei til å bli en stat styrt av en muslimsk diktator.

Slutt å lese mellom linjene, les heller det jeg skriver.

Dette er selvfølgelig ikke i nærheten av å være sant, men du smører på med utrykk som "snill diktator", det er umulig å tilfredsstille alle og utsagn om at folk er dritt lei av å være politisk korrekt.
Alt dette blir forsvart utfra "enkle prinsipper" og "fakta" som du tar forgitt at alle er enige om. Du trekker også inn det faktum at høyresiden opplever en framgang i Europa så da må jo dine argumenter ha stor støtte blant "folket."
Link

Om støtten er stor eller ikke har jeg ingen formening om, men at høyresiden er i fremgang er vel hevet over tvil.

I neste innlegg så drar du en sammenligning som er totalt latterlig. Ingen snakker om en stor, dramatisk endring i uniformen og om du virkelig tror trikkeførere har uniform for å være et utstillingsvindu for den norske stat så tar du grundig feil.

Om endringen er liten eller stor har vell ikke jeg hatt noen mening om. At du bruker ordet latterlig er også hersketeknikk.

Du hinter også til at det blir mer ro og orden om uniformen holdes slik den er nå.
Ett demokrati er, som sagt før i tråden, ett flertall som ivaretar interessene og rettighetene til minoriteten.
En majoritet som ikke gjør det kalles for fascister og det er det du faktisk argumenterer for. Du snur begrepene på hodet og blander kortene.

Nasjonalist er vell kanskje ett bedre uttrykk, og som du sikkert vet er dette forløperen til dagens demokrati.

Kvinnefiendtligheten kommer inn i bildet pga. ett forbud mot hijab vil hindre muslimske kvinner å ta seg den jobben de vil samtidig som de respekterer sin egen religion.
Vis hele sitatet...
Religion skal ikke komme foran ett lands identitet. Om så skjer setter vi samfunnet tilbake.
Ellers kan jeg nevne at jeg er for å ta imot flere kvinner og barn som asylsøkere, ja også åpne for innvandring for denne kategorien. Årsaken til det er at kvinner og barn integrerer seg lettere når de ikke har fedrene og brødrene fra u landenes landsbygd i ryggen.