View Single Post
Dessverre tvinger debatten seg inn på demokratiske prinsipper.
Om flertallet synes vi ikke skal ha hijab eller andre plagg som ytrer religion så skal vi ikke ha det, basta. Det må ikke være sånn at minoriteter bestemmer over majoriteten, da er man farlig nærme det som kan kalles ett diktatorisk system. På samme måte gjelder dette også innvandring, bestemmer flertallet at nå skal innvandring stoppe, ja så bør man stoppe. Dette er for meg enkle prinsipper.
Så vil sikkert noen komme med argumenter om at vanlig menigmann ikke kan ta sånne avgjørelser, det faller på sin egen urimelighet så lenge vi lever i ett demokrati. Som jeg har vært inne på før så vil jeg tro at innerst inne ønsker alle en "snill" diktator som har deres eget syn på saker her i verden. Uansett styreform vil man ikke kunne få ett rettferdig styresett, eller noe som "passer" alle. Da er man på ville veier.
Det er en grunn for at høyrepopulistiske partier har en fremgang rundt om i verden, det er fordi majoriteten er møkk lei å ta hensyn til minoritetene. I dag er det en holdning der det gjelder å være politisk og sosial korrekt, det er det som gjør at Frp ikke har makten, men dette vil endre seg. Det er en grunn til at regjeringen med Stoltenberg som pådriver argumenterte for en del saker som bare for kort tid siden ble brukt av høyresiden, resultatet ble en ny omgang med de rødgrønne.