View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor et hodeplagg bør forbys kun fordi det har en symbolsk betydning for den som bærer det, men - then again - det tror jeg ikke du forstår heller, hvis man skal dømme etter din stadig manglende argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du sier, men mitt problem kommer når; kvinnen tvinges til å bruke et slikt plagg. Skal man godta et klesplagg som kan brukes kvinnediskriminerende? Selvom majoriteten bruker det av fri vilje, så tvinges noen, og er det da riktig å bare godta dette? Jeg er faktisk ikke helt sikker der. Men om kvinnene som undertrykkes ved bruk av hijab kommer seg ut i arbeidslivet, så kan de kanskje få mot til å stå frem, og forhåpentligvis anmelde idiotene som undertrykker kvinner. I tillegg til at flere muslimske kvinner får mulighet til å få jobb, noe som er utelukkende positivt.

Og til dere som mener uniform bestemmes ned til strikken i underbuksa, dere burde kjefte neste gang dere ser noen ha et kristent kors under skjorta/t-skjorta på jobben. Det bryter tydeligvis med uniformen.