View Single Post
Sitat av dumbmothrfckr Vis innlegg
Du sier du "IKKE" har brukt disse til å ruse deg.. 6mg rivotril/døgnet er høye doser som mange ville fått blackout på.. Men føler virkelig med deg- 12 år på rivotril må være helt sinnssykt å gå av på.. Så kan man spørre seg selv om du kanskje burde ha lest litt om medisinen du tok vær dag alle disse årene- eller ikke.

Jeg selv "rotet" meg inn i xanor abstinenser.. Tok riktignok "bare" 1,5 mg/døgnet i 5 uker. Når jeg svimte av etter trening forsto jeg ikke at det var på grunn av at det var 3 dager siden sist inntak. De neste ukene var jeg så syk som jeg aldri har vært før og trodde jeg skulle dø til tider. Som deg gikk jeg også av cold turkey. Likevel blir det bare barnemat i forhold til hva du går/må gjennom- men vi alle reagerer ulikt medisiner (drugs).

Når det gjelder sobril så KJØR PÅ hvis det underletter for deg. At noen skriver at det blir som å bytte avhengighet viser bare at de ikke har peiling på hva de snakker om. Sobril er noe helt annet og et så mindre potent benzo enn rivotril at det burde ikke vært en diskusjon en gang. Grunnen til at jeg "testet" xanor var på grunn av at jeg året før hadde gått cold turkey på sobril 25mg/døgnet i 3-4 mnd og merket bare litt hodeverk og noe dårlig søvn de første 3-4 dagene. Derfor trodde jeg at det ble like lett - om ikke lettere - å gå av xanor etter 5 uker. Jeg tok VELDIG feil. Valium kan også være en bra medisin gjennom abstinensene dine da de har lengre halveringstid og er uansett et LANGT snillere preparat enn rivotril.

Jeg heier på deg - stå på! Men vær forberedt på å være mer eller mindre syk i flere mnder - kanskje år fremover. Ting blir selvfølgelig bedre - men sakte. Og igjen - hvis sobril underletter så kjør på med de - hvor mange mg sobril/døgnet er lite relevant da hjernen din er vandt med 6mg rivotril i 12 år..

Stor respekt til deg som deler din erfaring her. Håper på jevne updates og at du blir friskere for vær dag!
Vis hele sitatet...
Jo takk for det :-)
Du har ikke lest alt da, for jeg trappet ned. Det var bare i starten jeg fikk 5-6 mg. Da var jeg innlagt og veldig syk, så merket ikke noe rus nei. Aldri. Jeg tok bare 0,5 mg på slutten. Da begynte jeg å bli veldig dårlig også, men skjønte ikke helt at det var det før det sa stopp av seg selv. Jeg begynte ikke å lese om de i 2004. Jeg var såpass dårlig, og når overlegen sier at de skal taes hver dag, så gjorde jeg så klart det. Det var de som hjalp meg, og jeg stolte på legene jeg. Valium er sterkere tydeligvis, så da vil jeg ikke ta dem. Sobrilen hjelper ikke alltid. Jeg blir aldri "bra" selv om jeg tar den.
Jeg har allerede vært syk i 3 måneder da. Ikke helt kult å lese at jeg kan være syk i mange måneder og år liksom. Jeg vet at noe kan sitte igjen lenge, men det spørs nok litt på hvordan man lever også. Jeg velger å tro at det helvete her roer seg. Jeg savner barnet mitt :-(
Ja Xanor er ingen spøk. Jeg har aldri brukt dem, men vet jo andre som har gjort det. Tar du ikke de lengre i det hele tatt? Og er du da i tilfellet ferdig med abstinenser?