View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Hva vil du med den kommentaren? Du mener altså at hakekors er helt ok? Her snakket vi om betydningen av ting. Alle forbinder det stygge svarte flagget med fandenskap som begås i Islams navn av IS og andre terrorister.
Da hjelper det ikke å liksom si at det EGENTLIG betyr noe helt annet.

Det var derfor jeg trakk fram hakekors som et eksempel. Jeg vet det EGENTLIG betyr noe helt annet, men om man går rundt med det i dag må man nesten regne med å bli sett på som nazist. På samme måte som man må regne med å bli sett på som en potensiell terrorist om man flyr rundt med det svarte flagget.

Skjønner?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig er det helt OK, det har blitt brukt som et dekorativt tegn siden neolittiske tider av flere kulturer. Nå i dag er det forenet med en lys framtid og suksess i både jainismen, hinduismen og buddhismen. Hadde du reist litt i de områdene hadde du blitt ganske sliten av å gå og peke ut folk som nazister fordi de bærer dette tegnet, for de er overrepresentert.

Tegnet er forbundet med nazismen i endel land, men det kommer ikke unna faktum at det er hverdagslig å se dette tegnet over alt i de hinduistiske og buddhistiske deler av verden.

At noen hadde faret med det sorte flagget her i Norge hadde jeg stusset på, men at personen automatisk er en terrorist? Det er å dra den langt, vi har da rett til å utrykke oss her i landet og, jeg hadde kanskje heller blitt nyskjerrig og spurt vedkommende hva de la i symbolet og hva de representerte. På samme måte er du ganske sikker på at en fyr med swastikaen kanskje er nazi sympatisør, men at han med sine egne hender hadde begått massemord for å sikre den ariske rase fremgang er å dra det langt. Igjen hadde jeg blitt nyskjerrig og spurt hva han la i symbolikken og hva han representerte før jeg dro noen konklusjon. I Begge tilfeller har de rett til å utrykke seg og sin mening.
Sist endret av Dodecha; 3. mars 2016 kl. 20:47.