View Single Post
Do Not Conform
oriento's Avatar
81
Som muslim og flittig bruker av trosbekjennelsen, gir jeg ikke avkal på ordene som blir missbrukt av IS uten videre. Dessuten er den "symbolske" fargen for Islam Grønn. Odins og Allahs eller Buddhas, så lenge ordet SOLDAT blir lagt bak eller forran så er det utgir de seg for å være en krigsinstans.

(Reff: Fremmedord.org. Ordet soldat kommer fra middelalderlatin solidatus og betyr egentlig «en person som får sold (lønn som leiesoldat)». Selv om ordet kan brukes om personer fra laveste til høyeste grad, blir soldat i daglig tale ofte brukt som betegnelse på en vanlig menig.
I videre forstand kan betegnelsen soldat brukes om alle slags organiserte og bevæpnede krigere eller «kjempende» medlemmer av militærlikenende grupperinger som for eksempel Frelsesarmeen.

altså en krigsinstans til syvende og sist. Odins Engler, eller Allahs slaver, eller Buddhas healer... ok, da kan vi begynne å krangle om farge bruk og symboler... men når selve navnet begynner med eller slutter på Soldat, tror jeg at vi blir ført bak lyset av farger og symboler... samme ulla alt sammen i mine øyne!