View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Gjør jeg? Er ikke halvmånen også et islamsk symbol? Er det noe som tyder på, at dem som bruker dette symbolet, også misshandler og lemlester andre?
Det er ikke bare IS, som har muslimske symboler...
Men IS voldtar muslimske symboler. Og det samme gjør odins soldater og andre naziidioter, når det gjelder gamle norrøne symboler. Norrøne symboler og guder har ingen ting som helst å gjøre med en slik idiotgjeng! Det samme gjelder islamske symboler og ekstremistidioter på den fløyen!
Vis hele sitatet...
Meg bekjent skal de pryde ryggen med ting som IS-flagget o.l., det er det der problemet dukker opp, ikke at noen går med en halvmåne. Igjen, man må skille mellom hva som er et kjennetegn for muslimer og islamister. Folk skal få gå med halvmåner så mye de vil, IS-flagget står for et helt annet verdisett de aller fleste vil ta avstand fra, mange muslimer inkludert.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Skal man dømme etter diverse meningsmålinger, som den fra Pew Research, så er kanskje følgende inndeling nærmere sannheten.
Vis hele sitatet...
Ja, men så skal man også huske at majoriteten av disse ikke bor i Norge og at tallene varierer noe enormt fra land til land i hvor strengt Islam tolkes. I Afrika er jevnt over noe sånt som 30-60% for diverse dødsstraffer, mens i Storbritannia var rundt 20% for at tegninger av Muhammed kunne straffes med døden. Ta med hvor mange som bor de forskjellige stedene, så er tallene ganske intetsigende for europeiske muslimer. For all del, det er et problem, men vi må skille mellom at det åpenbart at sammenheng mellom hvor strengt tolkningen av Islam er og bosted. Så grafen er i verste fall en lite hensiktsmessig svartmaling av norske muslimer om man ikke holder tunga rett i munn. For en viss andel i Norge støtter også dette, men jeg har ikke sett noe i nærheten av disse prosentandelene i Norge.