View Single Post
Veldig gammel bios, har en haug med bios bugs some slår ut. amd-vi kan du prøve å få slutt på ved å gå inn i BIOS og slå av, all virtuell maskin støtte, vmx osv. Da skal amd-vi meldinger slutte og kanskje er litt bedre. Hadde jeg hatt maskinen kunne jeg fort fastslått hva de faktiske probeleme er (og om de er fiksbare eller ikke), men begynn med å slå av virtuelle innstillinger. Det ser ut som du prøver enten på kernellinjev å bruke iommu=... eller iommu_amd=... og/eller i biosen. Slå de alle av, du kommer ikke til å bruke virtuelle maskiner på noe så gammelt usansett, ikke sant? ,)

ingen A9 har amd-vi, men den ene har amd-v virker det som. Som sagt, bare for å gjøre det litt lettere, fjern amd-v også og sjekk linja i grub at den ikke har iommu referanser (slett før du booter).

P.S. Jeg misforstod hvilket år det var snakk om, så biosalderen er ikke nødvendigvis så gale som jeg trodde. Men regn meg potensiell bios bugs for det. Men begynn nå med å fjerne amd-vi siden du ikke skal ha slike feilmeldinger i utganspunktet.

PPS. OOPs, så ikke hvor gammelt dette var.
Sist endret av wtfgirl; 16. juli 2020 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.