View Single Post
Sitat av OnoEko Vis innlegg
Elektrikerfagbrevet er helt sjukt bra, kun elektrikeren som kan stå ansvarlig/utførende for elektrisk arbeid. Hilsen en som snart har papiret etter at jeg først tok automasjon.

På Østlandet er det veldig manko på elektrikere i all fall. Burde være mulig å få jobb som hjelpearbeider (189 kr timen i tariff), om du har litt relevant erfaring. Da å jobbe på større prosjekter.

Men ta kontakt med fylkeskommunen, de kan gi et endelig svar. Tipper du må ta en eksamen fra VG2 Elenergi (om du har VG1 Grunnkurs Elektro), VG3 eksamen (teori eksamen før fagprøve, mens man er lærling), og jobbe praksis i 2-3 år.

Bare prøv å dokumentere relevant erfaring. Under elektrikerfaget er det også for eksempel svakstrøm (nødlys og brann særlig).
Vis hele sitatet...

Må nesten ha det i dag. Selv Telecom fagbrevet mitt er nesten verdiløst i telecom faget fordi det er blitt så mye strømarbeid i de forsjellige seksjonene av tele.

Regner med å måtte ta ihvertfall 2 eksamener + fagprøva ja, så det har jeg tatt høyde for. Bare sørge for å få en brukanes lærlingeplass å utdanne seg på