View Single Post
Redpilled alfahann
391
Har opplevd en lignende situasjon som det OP gjorde og reagerte også ved å gjennomføre forbikjøring og ikke slakke ned. Skal sies at farten ikke kom opp i 120km/t i en åttisone men befant meg til slutt en del over fartsgrensa. I mitt tilfelle befant jeg meg nesten foran bilen jeg skulle kjøre forbi når vedkommende begynte å gasse på. Når man befinner seg foran bilen bak føles tiden det tar å bremse ned til bilen ved siden av har kommet seg forbi for deretter svinge til høyre bak bilen, mye lenger enn tiden det tår å smette foran en bil som egentlig skal være kløktig nok til å slippe deg forbi. Det er ganske vanskelig å tenke seg at personen ved siden av skal gasse opp i 120km/t for å hindre deg i foreta forbikjøringen. Kan fint skjønne at det går an å drite seg ut i en sånn situasjon når adrenalin kombineres med uberegnelig og livsfarlig kjøring fra personen du forsøker å komme forbi. Når det er sagt så tyder både hastigheten og mangelen på selvransakelse fra OP på at vedkommende kanskje ikke er så veldig uskyldsren og aktpågivende som jeg skal ha det til.