View Single Post
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Først sier du att det ikke er invandring sin skyld, åsså ramser du opp en hel haug av problem som ikke hadde oppstått hadde det ikke vært for invandring. Muhammed å amjed som du nevner her hadde vel ikke hatt disse problemene i sitt eget land? Det er så jevlig naivt å tro att dette multikulturelle samfunnet som stort sett befinner seg innenfor kommunegrensen til Oslo skal fungere på en bra måte. Hvorfor er det så mye drit i Oslo kontra andre steder i Norge da? Hvorfor har man belastede bydeler i Oslo? Hvorfor ender disse menskene opp i belastede bydeler? Eller var ikke disse bydelene så belastet før disse menskene endte opp der? Å hvorfor faen vil de bo der når det er så jævlig der?

Alt dette handler om feilslått innvandringspolitikk, naive politikere, som vil hjelpe, men som ender opp med å gi samfunnet ett stort problem! Hadde jeg trivdes i Pakistan? Antagelig vis ikke, men det hadde vært bedre å være der om det betydde mer penger, trygghet å ett friere liv. Så hadde jeg sikkert søkt til mine egene om det var mulighet for det. Åsså hadde det blitt ett jævlig problem tilslutt fordi vi holdt på våre egene tradisjoner, å språk, å da er det vel ikke så lett å integrere seg mer.

Å jeg er da vel faen ikke rasist fordi jeg kaller en spade for en spade. Jeg liker folk jeg, av alle slag! Bare de oppfører seg.
Vis hele sitatet...
Man skylder ikke på barnet når det ikke klarer å oppfører seg. Integrering i Norge er så og si ikke-eksisterende og det hjelper ikke når man blir stuet bort i drabantbyer og fjerner fritidstilbud. Tror du folk velger å bo i blokker dypt inne i østkanten? Har du opplevd boligmarkedet i Oslo?? I tillegg ligger drit mange av de kommunale boligene der også.

Det er ikke lett å integrere seg når ingen er villig til å hjelpe deg dit. Ikke kan man språket, ikke har man like muligheter, ikke vil folk bli kjent med deg osv. Det blir rett og slett lettere å komme i kontakt med folk som har like opplevelser som deg/er fra samme sted i verden. Man må heller ikke glemme at mange som kom også ikke har mye utdanningsbakgrunn.

Feilslått integrering er ingen andre enn de siste regjeringenes feil.
Sist endret av Conflicted; 12. april 2020 kl. 19:36.