View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja hva skal man si? Det er vel nesten som forventet? Regjeringen øker forskjellene blandt folk. De som har får ennå mer og de som ikke har mister også deler av det slik at det blir ennå trangere og vanskeligere. Når det gjøres politiske vedtak og tiltak for å stramme inn og gjøre livet hardere og vanskeligere for deler av befolkningen så får det på sikt negative konsekvenser. Tilfeldige ran kan skyldes feks at det blir stadig større endel barnefattigdom.
Vis hele sitatet...
Ja helt korrekt. Det sosialpolitiske aspektet her er også veldig viktig å snakke om, og nåværende regjering har gjort forskjellene mellom rik og fattig enda større. Blandt annet er over 150.000 flere barnefamilier havnet under fattigdomsgrensen pga høyreregjeringen. Det er vanskelig for både foreldre og ungdommene å få jobb og noen finner kriminalitet som en måte å overleve på.
Men de unge pøblene som rane folk for mobiltelefoner og tagger G-Unit er nok ikke de som gir pengene til mor for mathandling den uka. Om vi skal gå inn på det sosialpolitiske så er det også mangelen på fritidstilbud i bydelen, inkludering og i mange tilfeller rasistisk stigmatisering og stempling som leder ungdommen ut i pøbelstreker også. Jeg husker jo meg selv i ungdommen og, gjorde shit fordi man følte seg kul og tøff. Så det er ikke fattigdom som tvinger alle ut i kriminalitet.

Men altså, for å spore inn igjen på det tråden egentlig var ment for: Tror ikke noen av oss hadde følt sympati og gledelig gitt fra oss mobil og verdisaker og sagt "Ja forstår deg bror, fuck Erna, ran i vei, skal du ha koden til kortet og?" når vi blir jumpa av fire slosslystne 22 åringer med machete og kniv når vi går aleine på gata. Har begynt å gå uten kort og penger på meg når jeg ferdes der. At dama går aleine i det området også har begynt å bekymre meg, men hun har voldsalarm tilknytta politisentralen (pga voldelig eks) i det minste.