View Single Post
Har sett at Lyoness har for en måneds tid siden fått en sak mot seg fra Lotteritilsynet. Det er greit nok. Men poster dette innlegget allikevel for å prøve å skjønne hvordan dette såkalte pyramidespillet faktisk fungerer og om jeg har forstått dette riktig, si gjerne ifra om ting som er feil eller om det faktisk stemmer.

Normalt medlem av Lyoness: Det er gratis å bli medlem, du får 2 % rabatt på selektive butikker. Hvis du verver noen venner så får du 0,3% av det vennene dine bruker. (feks. en venn kjøper sofa på Bohus for 10.000 kroner og du får 0,3% av dette (30 kroner) og din venn vil da få 2% noe som tilsvarer 200 kroner.)

Hvis du er normalt medlem og verver en person X som igjen verver en person Y
så vil du få penger fra alle som person X verver du vil da og få penger for alt hva person Y handler for. Her stopper da pyramiden din.
DEG
X A (Tilfeldig person)
Y B (vervet av person A)


Premium meldem:
Du betaler 20.000 du har mulighet til å verve bedrifter med mindre enn 50 ansatte. Hvis du verver en bedrift så vil du få 0.3 % av alle denne bedriften verver selv. (FEKS. en bedrift verver en ny person hver dag. 250 personer iløpet av et år. Så vil du få 0.3% av alle som denne bedriften verver. Samtidig vil du få 0.3 % av det de 250 personene handler for. Samtidig hvis disse 250 personene verver 4 stk hver, så vil du også få penger fra 1000 personer. Slik fortsetter snøballen videre.


Dersom Lyoness blir frikjent av Lotteritilsynet. Og de ville ha fått med seg noen bedrifter innenfor forbruksvarer som bensin, mat(Rema 1000 har ingen slike ordninger), Strøm, TV leverandører. etc. Altså faste utgifter, ville det da ha vært lønnsomt for alle parter ? Eller for å få folk til å komme til dem for å handle
(Feks. Bensin regner med at de fleste fyller bensin og Diesel der de får 30 øre rabatt per liter. Hvis literprisen da er på 15 kroner. 30 øre av 15 kroner er 2%. så folk drar faktisk da på Statoil for å fylle bensin for å spare 12 kroner når de skal fylle for 600 kroner istedenfor å dra et annet sted der du ikke får rabatt.

Det jeg synes virker merkelig er hvordan i huleste har Lyoness klart å få med så store bedrifter som Apple Store, Itunes, Sony, Hotel.com, G-star Raw, Gant, Ecco.

Takk for svar på forhånd.
Beklager mine feilskrivninger og formuleringer.
Dette var og mitt første innlegg.