View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor drar dere inn sånne ting? Kriminelle handlinger osv?

Jeg skal skyte med en (lovlig) 38 kaliber (på skytebane) med en kompis, og har så angst for å skade meg selv (med et uhell)
Vis hele sitatet...
Vet du hva? Da bør du ikke bli med på skytebanen ennå. Du skal være komfortabel med situasjonen. Det blir ikke gøy om du ikke er noenlunde komfortabel. Panikk og skytevåpen er en dårlig mix både for deg og andre. Jeg har hatt med kamerater på skytebanen flere ganger, men jeg hadde aldri overlatt børsa til noen som stilte i skuddsikker vest.

Det er bra å utfordre grensene for hva man tør, men når du skaffer skuddsikker vest er du litt for langt unna komfortsonen. Det fremstår forøvrig som et smått autistisk oppheng: Av alle tenkelige måter du kan bli skada på skytebanen, så er det å treffe seg selv i brystet med revovler omtrent det mest umulige. Hvordan faen skulle du fått til det?

Men jeg sier ikke at du skal legge idéen helt fra deg. Bare at du skal vente litt og ta det litt stegvis. Skyt litt med luftgevær, prøv ei salongrifle, vær med på skytebanen som tilskuer. Slike ting.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange faktorer som kan spille inn, kompisen min kan glemme sikringen er på.
Vis hele sitatet...
Revolveren hans har ingen sikring, så det trenger du ikke å bekymre deg for.
Bli hjemme til du er klar.
Sist endret av Myoxocephalus; 24. april 2021 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.