View Single Post
Jeg forstår deg godt her mentalment - noen ganger når jeg leser enkelte tripprapporter, sitter jeg igjen med en slik følelse. Vet ikke om dere har slettet disse tripprapportene jeg sikter til, men det var ihvertfall eksempler som jeg forstod forherliget rusen på en måte som du beskriver ganske perfekt: For å tøffe seg!

Selv har jeg ikke skrevet noen tripprapporter her på nFF (joda, et forsøk men heldigvis ble den slettet - veldig uforståelig skrevet rapport =)), og det henger litt i det at jeg føler meg ikke voksen for oppgaven. Ikke misforstå, jeg er en voksen person men det krever mer enn det for å legge ut en tripprapport, spør du meg. Hva jeg legger i det, er at en tripprapport bør ta for seg både de negative og positive sidene ved rusmidlet, og i mitt tilfelle ville jeg absolutt bitt meg fast i den positive og "glemt" de negative sidene. Dette er et ansvar som jeg nok hadde bommet på grovt, med tanke på hvor allsidig publikum det er som henger på forum.

Det andre tilfellet er at mine opplevelser har så mange likhetstrekk med andres opplevelser, at jeg finner det direkte unødvendig å skrive om det. Har f.eks: lest flere salvia rapporter der jeg nesten har trodd de plagierte hverandre fordi fremførelsen var så likt. Uten min tidligere erfaring av at psykedelika ofte beskrives likt av personer, ville jeg umiddelbart konstantert at det var plagiater jeg leste. Men akkurat den biten der kan være bare meg også..

Uansett tror jeg at jeg hadde hatt mer å bidra med der bad trips angår, siden jeg har hatt nevneverdig mange opplevelser av de. Dette kan ha bakgrunn i min psykiske tilstand, og derfor ville de ikke vært representativt for storparten av forumet. Dette er helt klart en årsak til at jeg også der har lagt det på is foreløpig, men en annen årsak er faktisk så enkelt at jeg er nok redd for å bli stemplet for et motiv bak bad trip rapporten.

Kanskje stemplet som en slags propaganda, eller kanskje en form for å tøffe seg; stemplet for at episoden som hendte meg skulle være så eksepsjonell i forhold til andres bad trip, og at den viste seg å ikke være det; stemplet at det er så usedvanlig hendelse at det blir enkelt å tro at jeg bare har finni opp hele trippen, eller at jeg har hatt en så lignende opplevelse som noen andre har skrevet om tidligere, og dermed skulle kunne bli beskyldt for å ha plagiert. Dette er andre årsaker for at jeg velger å holde slike erfaringer for meg selv foreløpig, og det er vel heller ikke akkurat slike følelser som skulle vært til hinder for å legge ut en tripprapport?

Dog ser jeg på tripprapport, både gode og dårlige, som en utfordring i seg selv. Mye fordi det gjelds å nå ut til et bredt publikum med sitt budskap, andre er at jeg faktisk tillegger tripprapporter - gode som dårlige - en underholdningsverdi! Dette betyr at jeg liker bedre rapportene der jeg faktisk kan se det underholdende i stilføringen, ikke bare i innholdet. Og dette er en utfordring jeg anser som veldig stor for min del, for stor til at jeg i skrivende stund vil begi meg ut på det.

Jeg oppdager titt som ofte at det fins enkelte som behersker denne stilføringen ganske greit, og det vil ikke forundre meg om jeg en vakker dag finner ut at det er på tide å legge ut en tripprapport, la oss si en bad trip, at jeg da vil adoptere stilføringen. Men det som slår meg fast, er om slik adopsjon av stilføring ville vekt en forestilling om plagiat eller motiv annet enn underholdningsverdien og budskapet bak, hos noen? I såfall ser jeg ikke vitsen med å skrive tripprapport for min del, det er i bunn og grunn ikke for annet enn underholdningsverdien siden jeg mest sannsynlig er nødt til å ta i betraktning min lidelse, som ikke akkurat representerer majoriteten eller, tør jeg påstå, minoriteten på forumet heller!

Allikevel har jeg lyst til å legge ut en slik rapport, om ikke for noe annet enn at jeg da har fått forsøkt det også, men innrømmer gjerne at jeg vil forsøke å ordlegge meg slik at det vekker en underholdningsverdi i rapporten for de som ikke har opplevd det samme. Tenker jeg feil vedrørende det å skrive en tripprapport (tenker på bad trip her) eller er jeg bare i overkant paranoid med tanke på hva andre vil synes om rapporten min?