View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje litt feil tråd å spørre i, men siden mange har peiling på quetiapin her:
Jeg fikk dette for søvn nylig, og fikk null effekt med 25-50mg. Vurderte egentlig å prøve en større dose, men fikk en skikkelig knekk psykisk etter noen dager, med veldig tung depresjon. Har ikke turt å ta de siden. Er dette normalt med denne medisinen?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke normalt. Kommer sannsynligvis av andre ting, for eksempel utmattelse, stress eller som bieffekt av nedtur fra rusmiddelbruk eller lignende.

Dosen skal fungere bra om du ikke har noen toleranse for stoffet men det er enkelte ganger selv 100 ikke fungerer på meg (har toleranse og må ta 75-100 daglig etter å ha gått på 25 noen måneder) og fellesnevneren for de gangene er at jeg tar medisinen samtidig eller etter jeg har spist. Den bruker da mange timer å fordøye og fungere merker jeg. Det beste er å ta den to-tre timer etter du har spist kveldsmat og ikke sitte på mobilen etter inntak. Kan skje at jeg blir tung og hypnotisert i hodet av medisinen men mobilskjermen holder meg våken. Er viktig å legge seg så fort man føler seg døsig og trøtt så man får lagt seg mens effekten pågår.