View Single Post
hei. jeg jobber i dag som elektriker på land.


jeg har nå begynt og snuse litt på en annen jobb etterhvert. jeg har da tenkt litt på sjøen.


må innrømme at styrmann har vært en liten drømm kansje veldig lenge.


men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. jeg kan gå ut som skipselektriker evt. men jeg er litt usikker på om fartstid som elektriker er godt nok for å gå fagskolen? uansett tar det mange år..

så det smarteste er nok og gå ut som matroslærling. jeg kunnet jo evt tatt elektrikerpapirene i tilegg slik at jeg har de. da vil jeg stille sterkt med både matros og elektriker..



MEN hvordan er det og gå fagskolen og bli styrmann? er dette veldig tungt stoff? mye vanskelig matte? hvis matten er for heftig så vet jeg ikke helt hva jeg gjør. ser ikke vitsen i å gå matroslærling om jeg ikke skal gå fagskolen senere for å si det slik...



og en siste ting; hvordan trives dere på sjøen? enten som matros, elektriker eller styrmann?

er det forresten noen her med kystskipper-pappirer da? kan det ha noe for seg å jobbe mot det først? får jo ikke ført de store fartøyne men. kanskje noe lettere og få seg jobb og der? typ små bunkers, turbåter, hurtigbåter etc?
Sist endret av -Robin-; 20. november 2016 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.